Αλλάζει το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά στα αναδιπλούμενα ή συρόμενα καλύμματα καρότσας σε διπλοκάμπινα ή μονοκάμπινα οχήματα, έπειτα από σχετική ρύθμιση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών διαπίστωσε το νομοθετικό κενό, με αποτέλεσμα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος να προχωρήσει στην αλλαγή και αποσαφήνιση της σχετικής νομοθεσίας.

Ειδικότερα, πλέον τα οχήματα κατηγορίας Ν1 αμαξώματος ΒΕ (pick-up) που έχουν εγκατεστημένα καλύμματα από μη άκαμπτο υλικό, όπως αναδιπλούμενα ή συρόμενα καλύμματα (τύπου ρολό) στο ύψος της καρότσας, που σε κάθε περίπτωση δεν υπερβαίνει τα 10 εκατοστά από το αρχικό και τα οποία είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο ή πλαστικό, χαρακτηρίζονται ως ανοιχτά.

Με τη ρύθμιση αυτή, αποσαφηνίζεται η δυνατότητα χρησιμοποίησης νέας τεχνολογίας καλυμμάτων, χωρίς να χρειάζεται αλλαγή τύπου αμάξης, ώστε να διευκολυνθούν οι πολίτες για την ασφαλέστερη μεταφορά των εμπορευμάτων τους, τονίζει το υπουργείο.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στο πρόσφατο παρελθόν είχαν παρατηρηθεί φαινόμενα επιβολής προστίμων ύψους 2.000 ευρώ σε αγρότες ιδιοκτήτες ελαφρών φορτηγών τύπου «pick-up», οι οποίοι δεν γνώριζαν πως η τοποθέτηση καλύμματος στο ύψος της καρότσας αποτελούσε στα μάτια του νόμου παράνομη τροποποίηση των χαρακτηριστικών του οχήματος.

Η σχετική ρύθμιση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ως εξής:

Ρύθμιση σχετικά με τα αναδιπλούμενα ή συρόμενα καλύμματα καρότσας ελαφρών φορτηγών τύπου «pick-up»

«Το πλαίσιο κανόνων σχετικά με τον χαρακτηρισμό ελαφρών φορτηγών (μεικτής μάζας κάτω των 3,5 τόνων) τύπου «pick-up», που φέρουν αναδιπλούμενα ή συρόμενα καλύμματα καρότσας, ρυθμίζεται με εγκύκλιο του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου.

Ειδικότερα, με αφορμή και τα σχετικά ερωτήματα πολιτών, σημειώνεται ότι οχήματα κατηγορίας Ν1 αμαξώματος ΒΕ (pick-up) που έχουν εγκατεστημένα καλύμματα από μη άκαμπτο υλικό, όπως αναδιπλούμενα ή συρόμενα καλύμματα (τύπου ρολό) στο ύψος της καρότσας, που σε κάθε περίπτωση δεν υπερβαίνει τα 10 εκατοστά από το αρχικό και τα οποία είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο ή πλαστικό, χαρακτηρίζονται ως ανοιχτά.

Με αυτόν τον τρόπο αποσαφηνίζεται η δυνατότητα χρησιμοποίησης νέας τεχνολογίας καλυμμάτων, χωρίς να χρειάζεται αλλαγή τύπου αμάξης, ώστε να διευκολυνθούν οι πολίτες για την ασφαλέστερη μεταφορά των εμπορευμάτων τους».

Πηγή:www.agronews.gr